Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 21 oktober 2010

Uppföljningar

En del i mitt fantastiska jobb här på Gerdahallen är att göra uppföljningar på alla våra duktiga ledare. Och ni må tro att det är givande. Både för mig och för dem.
Ibland när jag sitter där och skriver så får jag till och med rysningar utefter armarna så bra vissa har blivit!!! Glädje!




Rent praktiskt går det till så att jag tar med mig en filmkamera och filmar samt skriver för glatta livet små kommentarer och tips. Allt från strukturen på passet, tekniken, pedagogiken, stegvalet, ledarskapet osv. Sedan tittar vi tillsammans på filmen och går igenom hela passet rent teoretiskt. Det slutar med att ledaren plockar ut tre saker som han/hon tycker är speciellt viktiga detaljer som han/hon vill arbeta med lite extra tills nästa ggr vi ses.

Med värme
Anna

Inga kommentarer: