Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


söndag 17 oktober 2010

Vinterkläderna

Detta är helgen då vinterlöparkläderna togs fram. Mysigt! Jag har liksom saknat min fleeceväst och mina underbara vintertights.
Jag är en tights löpare. Skulle aldrig kunna springa i bylsiga byxor. Får då inte samma känsla i steget.
Det blev alltså både mössa och vantar, vintertights, flecceväst och den tjockare överdrags jackan. Dock frös jag trots det om halsen första 3k och fick tillbaka min kylhosta efter avslutad träning sååå allt var inte bara mysigt. Men men man vänjer sig!

Med värme
Anna

3 kommentarer:

Helena sa...

Oj! Du måste varit ute tidigt om du behövde allt det - eller så har vi bara olika inställningar på våra kroppstermostater :-) Jag sprang idag (Eslövsloppet, 9 km) och jag hade vanliga långa tights, långärmat, och klubblinnet över det (eftersom man måste springa i klubbdräkt när man tävlar för klubben)Alldeles lagom för ett snabbdistanspass! Vill vänta med vintertightsen så länge det går - sedan bor jag ändå i dem några månader...

Stillaeftertanke sa...

Kl 8. Frost på rutorna och gräset var vitt... men på dagen är det behaglgt. Satt till och med ute och åt lunch idag. Hösten är liksom temperatur kontraster.
Härligt med tävling. Gick det bra och vilken klubb springer du för?
Anna

Helena sa...

Löpartävlingar är livet! :-) Jodå, det gick helt OK. Var ensam i min klass (K35), så jag behövde inte överanstränga pannbenet :-) Lite asfalt i början och slutet, men i övrigt trevliga skogstigar och solsken. Jag springer för Björnstorps IF (världens bästa klubb! :-) )