Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


fredag 8 oktober 2010

Andas in, andas uuut!

Andas in, andas ut!
Det är det som är livet! Att andas och vara närvarande i vad man än gör. Kör man bil så kör man bil, då varken rakar eller sminkar man sig i backspegeln... (hahaha... jo det är sant!!! Under mina 8 år som pendalre mellan Lund och Malmö alltså 7 mil/dag så har jag hunnit se både det ena och det andra av vad människor gör i sina bilar till och från arbetet.)

Livet handlar om att göra en sak och göra den fullständigt. För hur svårt kan det eg vara att bara köra bil? Det handlar bara om att vara och se verkligheten som den är utan föreställningar, mål och önskningar.
Att bara delta i livet som det är och ter sig, inte som vi hoppas eller önskar att det skall bli är svårt, men jag försöker varje dag.
Jag vill nämligen ha verkligheten inte något annat. Detta är avgörande för mig. Det är en fråga om liv och död. Och tro mig jag kämpar och kommer aldrig att ge upp!!!

Med värme
Anna

Inga kommentarer: