Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 5 oktober 2010

Yoga len som sammet!

Energi är liv! Andning är liv!


Min kropp, din kropp består av energi som flödar fritt inom oss i en ständig rörelse. Att inte låta energin stanna upp är viktigt för min och din hälsa. Jag kan känna när det händer - när allt stannar upp! Det pirrar i benen och magen blir still... Precis som om tarmarna slutar jobb och bodet hopar sig i benen - inte bra alls.


Så därför idag flödade och andades vi genom många långa solhälsningar av både A och B för att väcka vår energi, vår lilla sovande dåsiga orm där nere i svanskotan. För att sitta för länge på en stol det mår vi inte bra av.
Solhälsningen är en serie av yogarörelser i A 7 st och i B 12 st. Det är yoga len som sammet.



Med värme
Anna

1 kommentar:

Karin sa...

Helt underbart pass! Är så glad att jag har upptäckt yogan, jag riktigt känner hur min rygg blir bättre och bättre och hur jag blir lugnare och mer harmonisk. Du är bäst Anna!!! :)