Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


torsdag 5 augusti 2010

Intervallhelvetet

Så idag var det då dags för intervaller 6*1km... ojojoj vad jag trots mitt upplägg gruvade mig. Ja ni vet jag tog lite extra tid på mig innan jag likson kom ut från dörren.
Lugn jogg i 4 km där huvudet spökade... Anna fortsätt bara jogga lugnt idag det behöver du efter gårdagens cykling, ... Anna kör bara lite fartlek, ... Anna kör bara 3 * 1km för du behöver ju inte ta i från tårna, mm mm mm. Tur är väl att jag inte lyssnade på den där galna lille apan som jag har i huvudet utan följde planen.
Så efter 4 km jogg bar det iväg på den förtsa intervallen - tugnt. Den andra och den tredje var det mjölksyra över öronen. Nu skön lång vila i 2 min. När jag vilar mellan mina intervaller så står jag ALDRIG still, jag går. Så på det igen. Fjärde intervallen gick bra...?, men femte och sjätte jösses benen kändes som bly. Me
Inför nästa intervall pass skall jag leta upp en asfalterad raksträcka, det här med att springa intervaller i kuperat terrängspår är långt ifrån optimalt. Men men nu är det gjort och jag känner mig toknöjd.
Belöningen blev en tallrik med bananpengar, mango, hallon och nötter och till det självklart kaffe. Mums

Med värme
Anna

1 kommentar:

Erik och Nellie sa...

Bravo Anna!!! Tack för tipset att dela upp intervallerna, en vacker dag kommer även jag ta min löpning till intevall-nivå! Mitt tips är cykling på racer på landsväg. Jag har aldrig gillat spinning men på racer-cykeln känner jag mig stark och fri, helt underbart! :)