Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


tisdag 3 augusti 2010

Intervall ångest...

.... jo det är sant jag har bigtime Intervall Ångest. Och i morgon är det dags.
Men för att hjälpa mig själv på traven lite och inte göra en för stor grej av det så tänker jag i morgon köra 6*1km som mitt intervall pass. Jag delar dessutom upp passet i 2 delar med 3*1km i varje del.
Mellan delarna tänker jag dessutom lägga in lite längre vila än normalt, ex 2 minuter.
När jag delar upp mina intervaller så här brukar det föra med sig att jag vågar lite mer eftersom jag vet att jag efter tre intervaller får en skön återhämtning och då faktiskt orkar de sista tre utan att spy... för det är ju bara tre, två en kvar!
Jag upplever faktiskt att jag rent mentalt inte har lika mycket ångest när jag delar upp ett intervall pass så här.

Återkommer imorgon hur det gick.

Med värme
Anna

3 kommentarer:

Julia S sa...

Åh, intressant! Har själv funderat på det där med intervaller, och aldrig riktigt kommit till skott med det. Jag vet inte varför men det alltså något som tar emot... Jag är ju ganska mycket nybörjare med det där med löpning, så jag kan inte ens bestämma mig för hur fort, långt osv jag ska springa eller vila mellan intervallerna. Men tack för inspirationen, ska kanske pröva jag med snaaaaaart :-)

Stillaeftertanke sa...

Hahaha jo du Julia det är mycket som tar emot för mig när det gäller intervaller, tror att det är dödsångest...
Kram
Anna

Petra sa...

Hur långa intervaller gör du? Och håller du maxfart? Jag hatar verkligen intervaller och får precis som du ångest när jag bestämt mig för att jag måste köra :)
(Hej, förresten från en fellow skåning :)