Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Varmt välkommen till Stilla Eftertanke

Hämta hem dina sinnen


onsdag 18 augusti 2010

Yogaliv

Yogan har blivit ett sätt för mig att hålla båda fötterna stadigt på marken när det blåser storm på fjället...
Jag kunde aldrig när jag vaknade i söndags veta vad jag skulle råka ut för, eller vad andra tänkte om mig i måndags, eller vad andra kände för mig i tisdags, eller hur andra pratat om mig idag... det enda jag kan påverka är sättet jag väljer att reagera på det som kommer till eller tas ifrån mig.

Jag vet så väl vad som är viktigt för mig i livet. Det har efter diverse frivolter blivit glasklart!!! Men det är sorgligt när vardagen rusar och en TV-apparat har längre livslängd en en vänskap, en köksinredning högre status än maten man äter och ett hus mer värde än respekten för en medmänniska... Allt det där yttre gör livet så skört.

Så därför mina vänner sätter jag mig tacksamt på min yogamatta ikväll igen - och låter fler nyanser av livet visa sig... Ett andetag, en förlängning, en studs stilla eftertanke för mig in i mitt hjärta, mitt innersta rum som bär min sanning.

Med värme
Anna

1 kommentar:

sara sa...

Oj, det var sanna ord!